او با شمردن بازی‌های تدارکاتی تیم ملی کره جنوبی گفت: یک بار دیگر سوال می‌کنم آیا برنامه مطابق با برنامه فیفاست؟

سایت گل- کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در برنامه گفت‌وگوی جنجالی‌اش در برنامه ورزش و مردم بدون رحم همه را از دم تیغ گذراند. کی‌روش که امروز در استودیو برنامه ورزش و مردم حاضر شده، بخش مهمی از حرف‌های خود را صرف حمله کردن به امیر قلعه‌نویی و زلاتکو کرانچار کرد. دو مربی‌ای که در ماه‌های گذشته از عملکرد فنی و برنامه ریزی کی‌روش انتقاد کرده‌اند.

کی‌روش در این گفت‌وگو چند جمله را تکرار کرد، مثلا اینکه او نماینده 80 میلیون ایرانی در تیم ملی است و تیم ملی اولویت اصلی امسال فوتبال ایران است. کی‌روش حملاتش را از اینجا شروع کرد که: این روزها می‌بینیم افرادی دارند از برنامه تیم ملی انتقاد می‌کنند که فشارهای آنها باعث شد لیگ ایران در شروع به تعویق بیافتد. آقای فتح‌اله‌زاده و آقای قلعه‌نویی و همین‌طور زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان.
 کی‌روش گفت: بخاطر من نبود که لیگ در ابتدا و ادامه آن به تعویق افتاد. این تعویق‌ها بخاطر حفظ منافع یک باشگاه و یک شخص بود. برنامه‌ریزی کاملا بهم ریخته است. تعویق لیگ بخاطر من نبود بلکه بخاطر حفظ منافع تیم ملی و یک فرد خاص است. همه این را می‌دانند که تعویق لیگ بخاطر تیم علی فتح‌الله زاده و امیر قلعه‌نویی است! همان باشگاهی که الان شکایت هم دارد. باشگاهی که ابتدای لیگ را به تعویق انداخت. اینجا صحبت درباره شخص کی روش نیست. من قبلا از احمدی‌نژاد و بعدا از دکتر روحانی رییس‌جمهور فعلی و همینطور وزیر ورزش و مسوولان دیگر شنیدم که امسال اولویت فوتبال ایران باید تیم ملی باشد.

کی‌روش همچنین جزوه ای را مقابل دوربین‌های تلویزیونی نشان داد و گفت: این برنامه آماده‌سازی کره جنوبی برای جام جهانی است. از آقای کرانچار که مدام فیفا را مثال می‌زنند سوال می‌کنم که آیا این برنامه مطابق با فیفاست؟ او با شمردن بازی‌های تدارکاتی تیم ملی  کره جنوبی گفت: یک بار دیگر سوال می‌کنم آیا برنامه مطابق با برنامه فیفاست؟ من اینجا به آقای قلعه‌نویی و کرانچار می‌گویم من از آنها بسیار بهتر در مورد قوانین فیفا می‌دانم چون خودم در تدوین آنها نقش داشتم. باید خدمت آنها عرض کنم که من در این سرزمین بیش از همه در مورد قوانین فیفا می‌دانم پس لطفا اینقدر در مورد قوانین فیفا با من صحبت نکنید.

وی در پاسخ به اینکه ظاهرا شما گفته‌اید زدن یک گل در جام جهانی مهمتر از موفقیت در لیگ قهرمانان آسیاست و آیا به برنامه‌ریزی‌ها در این باره انتقاد دارید، اظهار کرد: صحبت من دقیقا همانی است که بنده انجام دادم. اگر عده‌ای فکر می‌کنند برنامه‌ریزی لیگ با نظر من بوده، باید به آنها پاسخ دهم که خیر؛ نظر من نبوده است. (در همین حین تصاویر از خوشحالی مربیان و بازیکنان تیم ملی پس از بازی با کره‌جنوبی نشان داده شد که کی‌روش در اینجا گفت: معنای پخش این تصاویر چیست وقتی کسی به تیم ملی اهمیت نمی‌دهد!) بیاییم واقعا شرایط فعلی را توضیح دهیم. وقتی پرچم ایران را در این تصاویر می‌بینم وظیفه دارم بخاطر مردم از این پرچم حمایت کنم. باید از منافع میلیون‌ها ایرانی حمایت کرد. بیایید شفاف حرف بزنیم.من از آقای کفاشیان و آقای گودرزی سوال می‌کنم برنامه‌شان برای آماده‌سازی تیم ملی چیست؟ آنها می‌توانند به دنبال برنامه کرانچار و قلعه‌نویی بروند یا برنامه مرا پی بگیرند.

او ادامه داد: چالشی که من دارم این است که آیا فکر می‌کنید فیفا دغدغه‌ای برای موفقیت فوتبال ایران در جام جهانی دارد؟ آیا شما فکر می‌کنید کشورهایی که دوست نداشتند ایران به جام جهانی برود، برای موفقیت تیم ملی اهمیت قائلند؟ من با تجربه‌ی 33 ساله‌ام در فوتبال فقط به منافع 80 میلیون ایرانی فکر می‌کنم و نه به منافع تنها دو باشگاه. آقای کرانچار! خیلی شفاف جلوی 80 میلیون ایرانی به شما می‌گویم، به شمایی که از قوانین فیفا حرف می‌زنی. این قوانین طوری طراحی نشده که به سود فوتبال ایران باشد. وقتی ایشان فوتبال ایران با آلمان مقایسه می‌کند می‌خواهم جلوی 80 میلیون ایرانی از ایشان بپرسم در کجای فوتبال آلمان لیگ را به خاطر یک تیم 5 هفته تعطیل می‌کنند؟